måndag, augusti 13, 2007

I mitt badrumsskåp



Med tanke på att jag jobbar med inköp till Accessora så provar jag många produkter och mitt badrumsskåp är tämligen överfullt. Några produkter blir favoriter och de som jag använder varje dag, eller åtminstone flera gånger i veckan är:

Rosie Janes underbara cheek gloss, ger kinderna en lätt fräsch färg som håller hela dagen.

Egyptian Magic. Jag tenderar att bli torr som papper, speciellt på benen. Egyptian Magic är helt naturlig och ger huden omedelbar fukt. Sommarbenen blir så där snyggt lagom glansiga.

Parfymstick från Crazy Libellule & the Poppies, min favoritdoft är den ljusgröna "Toi Moi Prince" som doftar lätt av mango, aprikos och ros. Priset (169 kr) är nästan det bästa. Då har man råd att köpa en doft för varje tillfälle!

Badger Bali Balm, ett aftersun balsam som lenar huden efter en heldag i solen.

Nu när man fått lite fräsch sommarfärg så vill jag gärna bevara brännan så länge det bara går. Jag hjälper naturen lite på traven med MakeBelieves Self Tan Lotion, som förstärker hudens egen ton och ger en naturlig färg, utan irriternade ränder.

Crabtree & Evelyns Rosewater serie är verkligen himmelsk för den som älskar doften av ros, och det gör jag! Den här handkrämen är ett måste för mig. Pumpflaskan är perfekt att ha både på handfatet och på skrivbordet vid datorn.

Avanyas mineralmake-up, speciellt foundation och loose finishing powder är två självklarheter i min necessär. Eftersom mineralmake-up innehåller naturligt solskydd är den perfekt nu på sommaren om maninte vill kladda med solskyddskräm.

Beauty Blendern är en make-up svamp formad som ett ägg. Eftersom vanliga make-up svampar har kanter så får man ofta ränder i ansiktet när man lägger foundation, vilket man slipper med Beauty Blendern. Att den dessutom är rosa är ett stort + !

Dr Brandt Laser Relief är verkligen en räddare i nödenför mig. Ibland blossar min hud upp och både öron, bröst och kinder blir knallröda. Fantastiskt nog så fungerar Laser Relief och lugnar huden så att den återgår till sin normala färg!

Sukis produkter imponerar på de flesta som provar dem; Katarina på Bjooti, Fashionista-Johanna och mig själv. Jag kan inte klara mig utan varken Sukis Lemongrass Cleanser eller Suki Transformative Facial Clay. (Nu i höst släpper Suki en serie flytande mineralmake-up under namnet Color, det ser jag verkligen fram emot!)

DuWops Venom Gloss ger ett härligt glans som sitter länge utan att vara för klibbigt. Det pirrar skönt i läpparna och glosset har en lätt lipplumping-effekt.

B. Kamins Sunbar med Spf 30 är en solskyddskräm som inte täpper till porerna, ett måste nu i sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar