onsdag, september 21, 2011

I min necessär

I min necessär (eller, hm, mina necessärer) gömmer sig dessa produkter:



- Desserted Island Bath & body oil från Cake Beauty. En ljuvlig kroppsolja som även kan droppas i badet, där använder jag den mest.

- Body Lotion från Kai fragrances, en helt underbar doft. Använder man denna lotion behövs ingen parfym. Glädjer mig åt att doften nu även finns som doftljus, det ska jag unna mig mörka höstkvällar...

- Balm Balm Face balm (and more). Jag använder den inte i ansiktet så ofta, utan mer på torra partier när det behövs. Armbågar, nagelband, hälarna.

- John Masters Organics hydrating mist for skin & hair. En spray som ger fukt, ljuvlig att ha framför datorn, kan sprayas på ansikte, decolltage och hår vid behov. Mmm...

- Hand & nail serum från Nougat London. Härligt mjukgörande serum för händer och naglar. har följt med mig i väskan i många år (ja inte samma flaska då, nog för att den är dryg men..).

- Crabtree & Evelyns Rosewater handkräm. En krämig mjukgörande handkräm i snygg tub.



- Lip polish från Nougat London. Utmärkt om läpparna är lite fnasiga och nariga, en mild scrub anpassad för läpparna.

- Dr Brandt Lineless Lines no more for lips, fyller ut och minskar rynkdjupet på och kring läpparna.

- Foundation, concealer, pensel, läppenna, lip gloss och rouge från gloMinerals.

- Lotus pure organic mascara är utmärkt. Det jag gillar mest är att det inte flagar, alls.

- Naturligt lip balm med helt ljuvlig smak och doft, från Crazy Rumors.

- Nagellack från Deborah Lippman i nyansen Sarah Smile, som Deborah och Sarah Jessica Parker tagit fram.



- Jojoba ginseng exfoliating face cleaner från John Masters Organics, exfolierar och rengör skonsamt huden.

- Dr Brandt Time arrest eye serum. För ansikte och hår använder jag nästan uteslutande helt naturliga produkter, men runt ögonen behövs det tungt artilleri när man har småbarn. Dr Brants Time arrest serie transporterar aktiva ingredienser ner i hudens djupaste lager och förbättrar hudens struktur.

- Dag- och nattkräm från REN skincare (som vi t o m 30/9 har 20% rabatt på)

- Balsam Rosemary & peppermint detangler från John Masters Organics. En av de bästa hårprodukter jag någonsin använt!

- Schampo Volume wash från Simply Organic, där även Retreat split ends treatment kommer från.

- Lovin' leave-in conditioner från Philip B, ljuvligt doftande och vårdande leave-in produkt (som visst inte kom med på bilden). En favorit som jag använt i många år och köper om och om igen.

Upplagd av Annika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar