fredag, augusti 24, 2007

Modepris

Varenda blogg som skriver om mode kommer säkerligen skriva om Cafés modepris idag, och jag kan väl inte vara sämre.

Caroline Winberg vann Sveriges bäst klädda kvinna, Jens Lapidus motsvarigheten för män och Hope fick priset för årets designer. Caroline är verkligen ursnygg med en skön stil - ett bra val tycker jag. Hope gör snygga grejer, men det finns det många andra som också gör - enligt mig. Lapidus har jag inte så stor koll på, men jag tycker åtminstone att han är bättre klädd än Moneybrother, som tidningen Kings läsare utsåg till Sveriges bäst klädde man för ett tag sedan.

Andra svenska kvinnor som har en stil värda att inspireras och facineras av tycker jag är Freja Kjellberg, Nora Strandberg, Marie Serneholt och de mer självklara, modeskribenterna Elin Kling, Ebba von Sydow, Sofi Fahrman och Cecilia B Jonsson.

Sedan kan man ju alltid grunna på om priser för något så individuellt som begreppet "stil" verkligen behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar