fredag, januari 04, 2008

Dagens mest onödiga samtal

Idag har det ringt konstant i min telefon. De flesta samtal är från annonsförsäljare eller personer som vill sälja sina produkter. Ofta låter ett samtal så här:

- Hej, jag ringer från XX. Kan jag skicka information om XX?
- Ja, det går bra.
- Var ska jag skicka informationen?
- Du får gärna maila.
- Vad har du för mailadress?
- annika at accessora punkt se
- Ok

Måste folk ringa INNAN de mailar? Mail är en alldeles utmärkt kommunikationsform. Eftersom säljaren hittat till Accessora så är det väldigt enkelt att hitta min mailadress, enklare än att hitta mitt telefonnummer.

Kan inte det vara vårt nyårslöfte? Ni som vill maila - maila!

Tänkt vad mycket värdefull tid både jag och ni skulle spara.
För övrigt kan jag informera om att vi bokat vår annonsering för hela första halvåret 2008.
Skulle vilja svara som dagens halsband, men det får jag inte.