onsdag, februari 27, 2008

Borde inte folk vara på sportlov?

Jag hade sett fram emot vecka 9 som en lugn vecka, eftersom jag inbillade mig att alla skulle vara borta på sportlov. Men nej då, här är det är full fart! Mycket beställningar, många kunder i butiken, många möten och nya leveranser med varor ur vårkollektionerna som kommer in och ska packas upp, mätas, fotograferas och läggas upp i webbshoppen.
Missförstå mig inte, jag tycker så klart det är jättekul att företaget går som tåget och att ni kunder beställer så mycket! Men ibland längtar man bara efter lite lugn och ro. Att kunna slappa, snacka med kompisar, dricka kaffe, läsa och slösurfa lite (som man gjorde hela dagarna på den tiden när jag jobbade som receptionist.. många år sedan nu).

Men hörrni, fortsätt gärna beställa så mycket som ni gör, lyssna inte på mig! Slappa kan jag göra när jag blir gammal.
Nu ska jag bara fixa några grejer innan jag går hem. Jag är så sugen på Tom kha gai soppa idag att jag verkligen måste dra mig hemåt snart!