söndag, februari 03, 2008

Bot mot glåmig asiatisk hy

Det kom en mailfråga på kvällskvisten som jag tänke besvara innan jag stänger ned laptopen för idag.

Fråga: Jag är asiat och på vintern blir asiatisk hud väldigt grådassig, blek och tråkig, speciellt i det svenska vädret. Finns det något man kan göra åt det?


Accessora svarar: Ja, faktiskt! Jag kom genast att tänka på Jelly Pong Pongs Teint Sublime i nyansen pink när jag läste din fråga. När Jelly Pong Pongs "head of artistry" Terry Liau besökte Sverige förra året demonstrerade han dessa produkter för mig. Terry tar fram alla Jelly Pong Pongs nya produkter och är alltså expert på området. Han är själv asiat och sminkade halva ansiktet med denna silkeslena formula. Resultatet var slående! Han såg osminkad ut, men ändå så mycket piggare och fräschare på den sidan av ansiktet som han applicerat Teint Sublime på. Denna produkt kan användas både av kvinnor och män för att pigga upp gråa, livlösa hudtoner.