torsdag, februari 28, 2008

Du är snygg!

Jag lyssnar på P3 som pratar om fåfänga. Programledaren berättar att hon flera gånger känt sig så ful att hon valt att stanna hemma ensam i soffan istället för att gå ut med sina vänner. En tjej mailar in och berättar "jag böt kläder fem gånger innan jag gick till skolan för att ha två lektioner", en annan säger att hon känt sig så obekväm och ful i "fel" kläder på krogen att hon valt att gå hem istället.

Men människor, vad är detta? Jag gillar också att känna mig fin, men att vara så fåfäng att man mår dåligt över det? Det är tragiskt! Något bland det sexigaste som finns är avslappnade personer som kan känna sig bekväma även när de är inte är stylade och iordninggjorda. När man med charm och utstrålning signalerar att man faktiskt inte bryr sig - då är man snygg på riktigt.
Mode, stil och trender är och ska vara kul. När det inte längre är det, utan istället blir ett måste, då har det gått för långt.

Min väninna Sara skrev denna krönika till Accessora när företaget var nystartat. Den handlar om kroppsfixering och är väldigt läsvärd tycker jag.

Ja, det var allt från mig. Jag blev bara lite upprörd.