fredag, februari 22, 2008

Flagig hud av foundation, vad göra?

Jag tänkte passa på att besvara en mailfråga innan jag stänger ned datorn och går till gymmet.

Fråga: Hej! Jag har problem med att använda foundation, efter att jag har smörjt in hela ansiktet ser det ut som att min hud flagnar i pannan och lite smått på andra ställen. Det ser torrt ut. Varför då? Vad ska jag göra åt saken?

Accessora svarar: Antagligen är din hud för torr och du behöver se över vilka hudvårdsprodukter du använder och din hudvårdsrutin.
Efter att du rengjort huden, använd en peeling/ansiktsscrubb (jag gillar Sukis Lemongrass Cleanser skarpt) för att peela bort den flagiga huden, följ sedan upp med en fuktgivande ansiktskräm (mina personliga favoriter är Dr Brandt Lineless Cream och REN Phytostimuline Moisturiser). Det tror jag kommer råda bot på problemet! Du bör även se över vilken foundation du använder, vissa foundations är torrare än andra och inte lämpliga för torra hudtyper.