lördag, februari 16, 2008

Hur får man långa uppåtböjda ögonfransar?

Fråga: Jag undrar exakt hur man ska applicera en mascara för att få naturliga och långa fransar som syns. Medan mina kompisar får böjda och naturliga fransar blir min alltid likadana vilken mascara jag än provar.
Tar jag ett lager mascara ser man i stort sett ingen skillnad, tar jag lite fler lager sjunker fransarna, blir oböjda och ser onaturliga ut. Jag brukar böja fransarna innan men det hjälper inte alls mycket.
Jag förstår inte vad jag för fel, har redan ganska täta fransar som samtidigt är korta och tunna, har lite asiatiskt ursprung också, har hört att det påverkar böjligheten? Vet du vad jag kan göra för att få dedär naturliga vackra fransarna?


Accessora svarar: Det stämmer att asiatiska ögonfransar är svårare att böja uppåt. Jag rekommenderar dig att först böja dina fransar med en ögonfranböjare. Blinc och Babe Lash har elektriska ögonfransböjare som med hjälp av värme böjer fransarna uppåt. Det fungerar som en locktång som man lockar håret med, fast på ögonfransarna.
Applicera sedan mascara i ett tunt lager. Låt torka och bygg sedan på med flera lager mascara för att få fransarna att hålls sig uppåtböjda. Det är viktigt att du börjar underifrån (längst in mot ögat) när du applicerar mascaran, för att undvika att fransarna blir tunga och böjs ned. Jobba dig sedan uppåt med mascaran genom fransarna, men applicera inte för mycket längst ut på fransarna.
För långa, separerade fransar rekommenderar jag Secret Weapons mascara, som är en av Accessoras bästsäljare. Det är en mascara som verkligen separerar fransarna och kan läggas på i flera lager utan att klumpa eller ge ett tungt intryck.
Om du fortfarande inte tycker att dina fransar håller sig uppåtböjda så kan man på salong permanenta ögonfransarna.