måndag, mars 31, 2008

Beautiful Business

Jag har en trave böcker på skrivbordet som jag ska läsa i solstolen i Filippinerna. Bland annat den här boken, "Beautiful Business - En bok om kvinnliga entreprenörer. Eller om coola tjejer helt enkelt".


Jag har bläddrat igenom den lite snabbt och hittade några härliga råd från äldre människor där de svarar på frågan "Om du fick ge ett enda råd till unga människor, vad skulle det vara?"

"Jag har oroat mig så mycket i livet, gör inte det, ta livet som det kommer och du skall se att få saker blir så illa som man tror". Agnes, 73

"Kärleken är viktigare än pengar".
Thor, 82

"Man ska inte be om lov för ofta i livet, man ska bara göra saker och sen ta konsekvenserna. Det kommer man längre på än att alltid fråga och ofta få nej". Britta, 84

Jag gillar att lyssna på äldre människor, de har ofta mycket klokt att säga.

Jag vet, jag har ett stökigt skrivbord. Det har jag alltid.