tisdag, mars 18, 2008

Mineralmake-up och glansspray

Fråga: Hej! Först vill jag bara tacka för en jättebra blogg! :)
Sen har jag har två frågor jag undrar över:
Den ena handlar om mineralmake-up; Måste man ha en speciell borste när man applicerar mineral-puder eller går det bra med en vanlig borste eller en vanlig "puderpuff". Ska man satsa på kompaktpuder eller löspuder?
Den andra frågan handlar om glansspray och jag undrar vad du skulle rekommendera? (gärna under hundralappen) Stort tack på förhand! :) / Emelie


Accessora svarar: Hej Emelie! Vad roligt att du gillar Accessoras blogg!
För att få bäst resultat vid applicering av mineralmake-up bör man använda en borste anpassad för att ta upp mineraler. De är klippta på ett sådant sätt mineralerna fastnar och sugs upp i dem och gör applicering enklare, med ett snyggare resultat. Använder man en borste som inte är anpassad för mineraler kan det vara svårt att applicera make-upen och man kan få ett "kakigt" resultat. Avanya har bra borstar anpassade för mineralmake-up. Alla sminkborstar Accessora erbjuder hittar du här.

Om du ska välja kompaktpuder eller löspuder är beroende på vad du ska använda det till. Löspuder är bäst lämpat för att fixera make-upen och dämpa blanka partier. Kompakpuder är mer praktiskt att bära med sig och ha tillhands för att piffa till sig och matta ned blanka partier under dagen.

Jag gillar Philip B Shin Shine starkt! Nu är den lite dyrare än vad du frågar efter. Lee Staffords produkter är riktigt bra hårvårdsprodukter till budgetpris. Lee Staffords Shine Head Serum ger håret fin glans, men kan av vissa upplevas som att den har lite stark doft. Om det är glans och finare toppar du är ute efter så skulle jag istället rekommendera Lee Staffords rupt split ends serum, som drar ihop topparna och ger håret glans. Den luktar nästan inget.