fredag, mars 28, 2008

Totalt oeffektiv

Idag har jag en totalt oeffektiv dag. Jag har tagit sovmorgon, slösurfar, läser bloggar, skriver blogginlägg, dricker kaffe, äter kakor, chattar med en kompis (som ioch för sig även är en affärskontakt, så någon nytta gör jag ju), får sådana här roliga mail från en annan kompis:
Bästa ställningarna i sängen

När jag var runt 20 år fick jag ångest direkt jag hade oeffektiva dagar. Jag trodde att man var tvungen att göra något nyttigt och viktigt hela tiden.

Men jag har faktiskt insett att de här totalt oeffektiva dagarna är viktiga för att man ska orka med de stressiga och übereffektiva dagarna. Jag har blivit gammal och klok med anra ord.
Malin och jag hade en sådan dag igår, när vi fick riktigt mycket gjort.

Så, nu fortsätter jag chatta och slösurfa ett tag till, utan dåligt samvete, innan jag ska gå och träna.