måndag, maj 19, 2008

Sötaste baby shower-presenten

Jag gillar att vi i Europa har tagit efter den amerikanska seden att hålla en Baby Shower för vänner som väntar barn. Egentligen tycker jag det är ganska konstigt att man inte tidigare firat att man är gravid. Det borde ju firas mer än en födelsedag, att någon föds är ju absolut en större anledning att fira, än att år efter år fira att man bara blir äldre och äldre.
Jag har aldrig varit på en baby shower, det beror väl på att jag inte varit i den åldern då folk runt omkring mig fått barn, men nu börjar det dyka upp växande magar lite här och var i umgängeskretsen. Sötaste baby shower-presenten måste vara den här nyheten från Mama Mio. En söt liten väska innehållande fyra härliga produkter för den blivande mamman. Jag gillar de små genomtänkta texterna som står runt om t ex: "Enjoy! You are about to make a miracle"