onsdag, oktober 15, 2008

Dygnet-runt kundservice?

Igår kväll runt kl 19 hade en kund mailat till Accessoras kundservice och ville ha ett returnummer för att returnera en vara ur sin beställning.
Eftersom Accessora stänger kl 18.30 så besvaras mail som kommer på kvällen, dagen efter. Oftast så hinner vi svara på alla mail från kvällen redan på förmiddagen dagen efter och ibland när vi har mycket att göra så besvaras mailen senare under dagen.
Vi strävar efter att alltid besvara mail inom 24 timmar på vardagar, oftast mycket snabbare!

Kunden som mailade kl 19, har senare på kvällen, ca kl 23, mailat igen och hotar med att anmäla Accessora om hon inte får svar omgående, eftersom hon påpekar att hon har rätt att returnera en vara.
Man har som kund alltid 14 dagars öppet köp vid beställning över internet, men jag tror inte att något företag har möjlighet att ha sin kundservice öppen dygnet runt för att ta hand om returärenden eller andra kundservicefrågor. Det är inte ekonomiska försvarbart, varken för Accessora som ett litet privatägt företag, eller för stora internationella bolag.

Jag tycker alltid det är väldigt tråkigt när en kund inte är nöjd och vi jobbar alltid med att förbättra både Accessoras utbud och service.
De allra flesta av våra kunder är medvetna om att mail som skickas utanför ordinarie öppettider besvaras dagen efter. Både jag och Accessoras kundservicepersonal gör allt vi kan för att besvara mail så fort som möjligt (Accessora har dessutom en live kundservicechat som är öppen kl 13-18.30 för brådskande frågor).

Jag hoppas ni har förståelse för detta! Om ni har några synpunkter eller frågor, så kontakta gärna mig eller Accessoras kundservice, vi hjälper gärna till!

6 kommentarer:

  1. Man kanske inte ska förvänta sig 24/7 kundservice, tycker jag; som kund. :)

    SvaraRadera
  2. Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas personer med beteendeproblem av olika slag och av olika grunder. Då man driver en näthandel så är chansen stor att det dyker upp en och annan sådan person. Det är beklagligt, särskilt då ni på accessora ger mycket bra service och har säkerligen i stort sett bara nöjda kunder. Det kanske inte är att rekommendera att ta upp detta problem här -men det är som sagt beklagligt då ni har fantastiskt sortiment och en förstaklassig service!

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer! Vi jobbar för att ha en så bra service som möjligt, så det glädjer mig att höra att ni tycker Accessora har bra service!

    SvaraRadera
  4. Ja, jösses! Nej, jag har alltid fått ursnabba svar från er. Förväntar mig inte direkt att ni ska ha 24/7 bemanning, produkterna skulle bli så dyra då...

    SvaraRadera
  5. Haha, ja om man skulle lägga på den kostnaden på produkterna skulle det bli rätt dyrt!

    SvaraRadera
  6. Tråkigt med folk som har så bråttom att de inte inser att folk har liv och inte sitter och väntar på sura mail hela dagarna..

    SvaraRadera