tisdag, november 04, 2008

Mascaratest: Longcils Boncza Longcils Ultra

Longcils Ultra är en mascara från det franska märkte Longcils Boncza, mest kända för att Hollywoodkändisar som Marilyn Monroe och Audrey Hepburn använde deras kakmascara.

Longcils Ultra är en mascara med en tjock, ganska stor borste. Resultatet är mycket bra med långa fylliga ögonfransar. Jag har ganska korta, stubbiga fransar naturligt, men jag tycker effekten blir påtagligt längre fransar med Longcils Ultra. Mascaran är väldigt lättapplicerad, och det är nästan omöjligt att få klumpar, hur man än jobbar med den.

Igår sminkade jag mig kl 8 på morgonen. Klockan 22 kom jag hem och då hade jag arbetat en hel dag, både på kontoret och med renovering av Accessoras nya butik. Jag vara aningens svart under ögonen, och det är det enda jag tycker är negativt med den här mascaran. Det hade inte hänt med till exempel Secret Weapon eller Blinc. Dock så ger inte dessa två mascaror samma volym som Longcils Ultra.

Jag ger denna mascara betyg 4 av 5 och den kvalar absolut in bland mina favoritmascaror. Priset, 189 kr, är ett plus, klart överkomligt för en mascara av den här kvalitén!

2 kommentarer: