fredag, januari 16, 2009

Venezuela


Vi flög in till Venezuelas huvudstad Caracas. Det är en vacker stad omgiven av höga berg, men med hög kriminalitet. Att staden kallas "murder capital of world" lockar inte direkt till nåra utsvävande kvällsaktiviteter.
Vi hade affärsmöten, tittade på smyckeskollektioner och fick många kollektionsprover med oss för framtida beställningar.


Efter några dagar tog vi färjan från hamnstaden Puerto La Cruz till semesterön Isla Margarita. Färjan var minst sagt.. skrotfärdig.


Väl framme på Isla Margarita blev det mycket strandhäng..


..på stranden El Yaque,


..kite surfing,


..slappa dagar i solstolen och


..färskpressade fruktjuicer i strandbaren.


Den här boken blev jag tipsad att läsa av en psykolog som var lärare på en av kurserna som ingick i min utbildning.
Sedan dess följer den med varje semester och på varje resa. Man kan läsa ett kapitel här och där för att känna sig peppad, sätta upp mål och få nya infallsvinklar på problem, så nu känner jag mig full av ny energi och peppad inför 2009!

5 kommentarer:

  1. åh vad mysigt det såg ut med strandhäng, jag är trött på sverige nu.

    SvaraRadera
  2. Jaa det var härligt!

    SvaraRadera
  3. den boken är grym, har den också!

    SvaraRadera
  4. > Taryu, ja visst är den! Alla Anthony Robbins böcker är klart läsvärda.

    SvaraRadera