fredag, juli 03, 2009

Sommarsmink

Sminkar ni er likadant på sommaren som på vintern?
När jag får lite färg i ansiktet byter jag gärna ut min foundation till enbart concealer och lite puder. Imorse sminkade jag mig så här:

- Glominerals concealer under eye, för att täcka skavanker. Trots namnet så funkar den lika bra i övriga ansiktet.
- gloBrightener highlight, för att ljusa upp ögonpartiet. Den är suverän!
- Lite puder från Avanya för att matta ned panna och haka något.

- Mascara från Longcils Boncza.
- Lite lipgloss, från Glominerals eller Freeze 24/7, om man vill ha lite extra plut.
- gloBlush på kinderna, idag i nyansen "Sweet".
- Avslutar gör jag med lite solpuder på näsan och nyckelbenen. Just nu gloMinerals tvåfärgade, men jag gillar även Jelly Pong Pongs och Auras solpuder.

3 kommentarer:

  1. Lite inspiration, tack tack! :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir en urdålig sminkbloggare i så här svettigt väder, mascara är det enda jag orkar med på morgonen :)

    SvaraRadera
  3. Annika accessora6 juli 2009 kl. 19:42

    > Alexandra, varsegod :)

    > Helena, javisst, det är det skönaste, bara mascara!

    SvaraRadera