Idag är jag ledig och hänger i parken med min lilla favorit. Jag försöker läsa tidningar, men sonen tycker att vi ska äta sand.
Jag hann i alla fall bläddra igenom juni-numret av tidningen Amelia där jag är med och pratar om Accessora, sociala medier och webbentreprenörskap, ett utdrag:
"Annika Westman var tidigt ute, vilket tyder på god fingertoppskänsla, något som brukar känneteckna de flesta entreprenörer. Framgången går delvis att förklara med att hon var först med att använda sig av sociala medier. Redan för fem år sedan när modebloggsfenomenet var helt nytt såg Annika direkt affärsnyttan i att koppla ihop sin verksamhet med den växande skaran av trendkänsliga modebloggare.
–Jag var medlem av karriärnätverket Shortcut och såg genom det hur snabbt nyheter spreds
via bloggandet och tänkte att jag nog kunde dra nytta av det, berättar Annika.
Nu börjar hon allt mer överge bloggarna för traditionella medier som kvinnomagasin och kvällstidningar eftersom hon tycker sig se att de börjar återfå sin genomslagskraft rent säljmässigt.
Bloggarna är förstås fortfarande viktiga, men på ett annat sätt.
– Jag sållar mer nu. Det finns en viss överetablering av bloggare. Det är svårt att veta vilken målgrupp de attraherar, hur många läsare de har och om de känns rätt för Accessora att förknippas
med. Tjejtidningarna däremot är tydliga och blir allt viktigare även för mig som driver min verksamhet på bloggarnas hemmaplan internet.
Trots fem framgångsrika år på nätet tänker inte Annika på sig själv som webbentreprenör.
– Nej, då måste man ju ha kommit på något nytt och revolutionerande.
Men det har du ju?
Ja, säger Annika nästan lite förvånat. Det har jag ju faktiskt gjort! Kanske är det typiskt kvinnligt att inte se sina egna framgångar som något speciellt.
Men jag var trots allt väldigt tidig med att koppla ihop sociala medier med skönhetsprodukter, så visst borde jag titulera mig webbentreprenör!"
Jättefin bild och kul att läsa mer om dig!
SvaraRaderaGud vad fint Annika! :)
SvaraRaderaTack :)
SvaraRadera