tisdag, februari 22, 2011

Hårfavoriter

Är du trött som jag på produkter som sliter på håret? Då vill jag passa på att tipsa er om mina favoriter som undviker detta och även återuppbygger skadat hår.

När jag tvättar håret använder jag mig av John Masters Honey & Hibiscus reconstructing shampoo, som är bra för alla hårtyper och utmärkt som dagligt shampoo för torrt, skadat, färgbehandlat eller permanentat hår. Fungerar också som "en-gång-per-vecka behandling", istället för ditt vanliga shampoo.


Därefter andvänder jag mig av Lee Stafford Hair Growth Treatment Mask som är en behandling som stärker håret med hjälp av Pro Vitamin B5 och kreatin. Behandlingen innehåller även ett Trichogenic sammansättning som hjälper håret växa fortare. Med denna behandling undviker jag många frisörbesök samtidigt som håret växer snabbare.


Jag avslutar med John Masters Rosemary & peppermint detangler som är ett lätt balsam som reder ut och vårdar ditt hår, utan att tynga ner det. Naturliga vegetabiliska oljor ger näring till håret. Protein och vitaminer ger håret styrka och glans. Fungerar även utmärkt som leave-in balsam.


Jag undviker hårfönar, då det sliter oerhört mycket på håret och istället låter jag mitt hår självtorka, vilket tar lång tid. Efter att ha testat Microfiber hårhandduken, kan jag inte vara utan den. Den absorberar vattnet och torkar håret ca 10 gånger snabbare än en vanlig frottéhandduk och minskar problem med kluvna hårtoppar. Bäst av allt är att den har en knapp som du kan fästa handduken med, vilket gör att den sitter på plats.


Jag har lätt för att få tovor och trassel i mitt hår och bästa sättet att reda ut dessa är med Tangle Teezer som på ett skonsamt sätt reder ut utan att skada fjällsiktet på håret. Fungerar på både vått och torrt hår.


När jag tränar eller sätter upp mitt hår använder jag mig av Blax som jag varje gång kan lita på, de sitter på plats och behåller samma elasticitet månad efter månad. De är transparenta och passar alla håruppsättningar, då de är nästintill osynliga.



Upplagd av Vendela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar