måndag, maj 23, 2011

Vill du jobba extra hos Accessora?

Nu söker vi dig som vill arbeta extra hos Accessora. Tillträde i augusti.

Stämmer detta på dig?
- Du är positiv och serviceminded
- Du är noggrann men effektiv
- Du har mycket god dator- och internetkunskap
- Du har ett intresse för mode, skönhet och de senaste trenderna
- Du skriver god svenska
- Du är inte hundrädd (vi har ibland en liten hund i butiken/på kontoret)

Då tror vi att du kan passa hos Accessora!

Vi tror tjänsten passar perfekt för dig som pluggar på universitet/högskola eller dig som har ett annat deltidsjobb.


Arbetstider

Extraarbete, ca 8-15 timmar/vecka, samt inhopp vid behov. Arbetstiderna är ganska flexibla, men det är viktigt att du kan arbeta till stängning kl 18.30 på fredagar och lördagar kl 12-16.

Arbetsuppgifter
Främst orderhantering och kundservice i butik och via nätet, men även uppackning av inleveranser, hålla ordning i butiken och på lagret etc. Vill du blogga här på Accessoras blogg ibland så är det ett plus (men inget krav!)

Arbetsplatsen är i Accessoras butik och lager på Fleminggatan 107 på Kungsholmen i Stockholm.

Ansökan
Ansökan endast via e-post jobb@accessora.se med personligt brev och CV.
Berätta varför du tror att du passar hos oss!
Det är viktigt att du kan arbeta de tider som anges ovan (dvs stängning fredag + lördagar kl 12-16).


Kontakta oss gärna på e-post jobb@accessora.se om du har några frågor om tjänsten.

Update 17 augusti:
http://accessorabloggen.blogspot.com/2011/08/till-er-som-sokt-jobb-hos-oss.html

12 kommentarer:

  1. Vad är det för lön??

    SvaraRadera
  2. Annika accessora23 maj 2011 15:04

    Hejsan,

    Lönen är marknadsmässig efter överenskommelse, det diskuterar vi vidare vid en ev intervju. Skicka gärna in din ansökan!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag vill börja med att ge komplimanger för er suveräna hemsida och ert fantastiskt fina sortiment. Med e-handel, chat och kundservice har ni verkligen lyft butiken till en högre nivå. Bra där! Jag skriver då jag är intresserad av mer information angående tjänsten, och var lite osmidig att ringa under lunchtid då det kanske är mycket kunder i butiken. Jag jobbar heltid idag med intern service gentemot olika uppdragsgivare inom storbank, men har sen länge känt saknad av de direkta kundkontakterna jag haft i butik i konfektionsbranchen fram till studietiden på universitetet. Jag saknar även att jobba med mode och vackra ting, så nu undrar jag... Vilken tid vill ni att den nya personalen för inhopp ska infinna sig innan stägning på fredagar? Jag jobbar normalt till 16 i centrala Stockholm, men kan nog ordna att gå dessa dagar vid 15, 15:30-snåret om det kan räcka? Tacksam för svar innan jag lägger en dag på det perfekta CV´t. ;)

    Hälsningar Anna N

    SvaraRadera
  4. Annika accessora25 maj 2011 14:51

    Hejsan Anna,

    Tack för dina fina ord om Accessora, det glädjer mig.

    Vi ser gärna att personen som har den här extratjänsten ibland även kan hoppa in dagtid.

    Lägg inte en dag på CV't utan lägg allt krut på det personliga brevet, är mitt tips.
    Vi får väldigt många ansökningar med bara ett CV, men det är inte det som är viktigt till denna typ av tjänst, utan snarare att man motiverar varför man vill ha jobbet (och kanske kommer på något mer kreativt än att man behöver pengarna... jo då, flera sådana ansökningar har redan kommit) och varför man tror att man passar för tjänsten, tycker jag. Ett tips på vägen bara :)

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt snabba svar! :)
    Men attans, där sprack det för mig gällande inhopp på dagarna. Menar du att folk söker jobbet "för att man behöver pengarna"? Haha, nu förstår jag varför arbetsförmedlingen håller sökajobb-kurser och dyl. Jag menar, vem brinner inte för mode, älskar vackra smycken och ting eller omger sig gärna med doftande och välgörande lyxigheter i form av krämer, läppbalsam och tvålar? Det är väl därför man jobbar i en så söt butik väl? Kanske även för att man vill lära sig grunden i både butiksarbete, skyltning, inköp och webbhandel? (Så man kan öppna egen butik om några år) Eller varför inte chansen att få blogga om något man brinner för, mode?! Jag skulle (nästan) kunna göra det gratis om du frågar mig. =) Hoppas ni hittar rätt. Lycka till!

    /Anna N

    SvaraRadera
  6. Annika Accessora26 maj 2011 16:05

    Hej Anna och ni andra som läser!

    Ja, det är nog tyvärr så att många som skulle göra ett jättebra jobb aldrig får chans att komma på intervju enbart pga att deras ansökan inte sticker ut i mängden.

    Jag skrev ihop några jobbsökartips för några år sedan när vi sökte personal, läs gärna:

    http://accessorabloggen.blogspot.com/2008/07/tips-om-jobbanskan.html

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Jag tänkte bara fråga ungefär när man får veta vem som har fått jobbet? :)

    Kramar!
    Grace

    SvaraRadera
  8. Annika Accessora7 juni 2011 10:00

    Hej Grace,

    Vi kommer träffa intressanta kandidater nu i juni och i början av augusti, eftersom det är start först i mitten/slutet av augusti för denna tjänst.

    SvaraRadera
  9. hej, Jag undrar om ni svarar på alla ansökningar ni får in? Jag skickade nyligen in min via mail nämligen. Jag undrar även om ni har börjat med intervjuerna?

    SvaraRadera
  10. Annika Accessora7 augusti 2011 22:05

    Hej Anonym,

    Hur gärna vi än skulle vilja så har vi tyvärr inte möjlighet att svara på alla ansökningar (då de är väldigt många, över 600! Kul att ni är så många som är intresserade av att jobba hos oss!)
    Vi har börjat med några intervjuer.

    Må gott!
    /A

    SvaraRadera
  11. Är platsen tillsatt? Eller kan man fortfarande skicka in en ansökan?

    SvaraRadera
  12. Annika accessora29 augusti 2011 11:30

    Hejsan,
    Tjänsten är tillsatt, men stort tack för visat intresse!

    SvaraRadera