onsdag, augusti 10, 2011

Tävling! Alla deltagare får ett presentkort!

Höst, nystart och ny bloggdesign. Vi vill även ha din hjälp. Berätta vad du tycker om Accessoras blogg!
Vad är bra? Vad kan bli bättre? Vad vill du se mer av och läsa mindre om? Vilka kategorier gillar du och vilka är skräp? Hit us!

Alla som lämnar en kommentar får ett presentkort på 50 kr (en kommentar relevant för tävlingen) och de tre tävlingsdeltagare som vi tycker lämnat de bästa kommentarerna vinner dessutom varsitt presentkort på 150 kr att shoppa hos Accessora för.

Tävlingen pågår t o m 16/8 (kom ihåg att kika in här på bloggen för att se om du vunnit!)



Obs! Vi har upptäckt att man ibland behöver trycka flera gånger på "Skicka kommentar-knappen". Det är först när det kommer upp en ruta där det står "Din kommentar kommer att synas efter att den godkänts" som vi har mottagit kommentaren.


TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD, VINNARNA ÄR...

37 kommentarer:

  1. Hej
    Jag finner er blogg ganska underhållande för det finns allt av lite olika produkter men kanske om ni kunde ha varje vecka tex "veckans tips" på en utvald produkt där ni visar hur den fungerar på "kunden" i verkligheten tex hur en ögonskugga kan användas o visar sminkningen eller hur ett smycke kan kombineras till kläder.
    Mvh Helene Ljungberg
    Mail:englan1975@passagen.se

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tycker att det är jättebra att få en närmare titt på väskor och smink. Dagens outfit är inte min favorit. MVH Evelina

    SvaraRadera
  3. Hej tjejer! Okej, nu ska vi se vad jag kan tillföra för konstruktiva tankar. :)

    För att vara en blogg vars innehåll handlar mycket om vackra smycken, färgstarka accessoarer och smink, så håller den grafiska profilen sig rätt så anonym. Kan tänka mig att det hade varit fint att plocka upp formerna hos ngt kreativt smycke ton-i-ton med bakgrunden för att få lite textur. Kanske höra med ngn kreativ vän som kan göra en awesome bloggheader? Grafiska förändringar är det absolut lättaste för att få en ny känsla på blogg o innehåll.

    Det andra jag tänker på är att jag älskar det faktum att ni har ett helt gäng med märken som är nya för mig och jag tror att det skulle tillföra låta djup åt bloggen om ni då och då gjorde "personporträtt" på de formgivare och företag som ni säljer. I alla fall jag tycker att det vore riktigt intressant att läsa. :)

    I övrigt tack för en bra företagsidé och en informativ blogg!

    Mvh Fia

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag tycker ni ska ha fler lågbudget produkter och / eller en vara till pangpris varje vecka :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det är kul med collage med t ex smycken eller solglasögon, och gärna fler bilder på kändisar eller bloggare som har smycken eller smink som går att köpa hos er. Även tidningsutdrag med recensioner är intressanta, som ett komplement till recensora!

    Kanske vore en bra idé att börja med veckans vara eller månadens vara till ett fördelaktigt pris?

    SvaraRadera
  6. Jag tycker ni har en väldigt bra mix men uppdatera gärna oftare- Ungefär en gång om dagen är helt ok och givetvis är det roligt att kika närmare på det ni har i butiken.

    SvaraRadera
  7. Åh va skoj!
    Jag tittar in här någon gång per vecka, jag gillar bloggen som den är men skulle vilja se mer outfits, och mer sminktips!

    Hej från Irina

    SvaraRadera
  8. Jag vill ha presentkort..!

    SvaraRadera
  9. > Anonym,
    då är får du lämna en kommentar som är relevant för tävlingen, alla som gör det får ett presentkort på 50 kr.

    SvaraRadera
  10. Hejsan :)

    Jag hade gärna sett mer smink, hudvård och väskor i bloggen! Ni visar väldigt mkt smycken, vilket är hur kul som helst, men ni hade kanske kunnat få in lite mer vilket smink i butiken som är bästsäljande, frågat lite kunder i affären vad dem gillar för smink och hudvård. Visat era "dagens make" och skriva vad ni har för måsten inom smink och hudvård :) vad ni använder och vad ni absolut inte kan klara er utan m.m.

    På väskfronten hade jag gärna sett mkt bilder, på tex väskans insida, hur många fack, vad ni själva tycker om den och även vad som är "inne" kommande säsong.

    Som ni märker så är jag ett stort smink- och väskfan, så enligt min mening så hade bloggen blivit perfekt med lite mer av den varan ;)

    kram Linnea L

    SvaraRadera
  11. Jag gillar när ni visar upp era egna favoritprodukter. De som ni kamske använder till vardags och är nöjda med. Annika brukar visa till exempel vad hon har i väskan just nu och då brukar i alla fall jag titta närmare på det. Gärna fler swatchar på smink och nagellack-det är lite klurigt att välja färg. Jag gillar bloggen och ni får gärna göra fler inlägg!

    SvaraRadera
  12. Men gud vad härligt att ni skall göra om bloggen lite! =)

    En del kommentarer har redan tagit upp det som jag också efterlyser. Men här kommer lite brainstorming/tankediarré som man grunnat på ett tag:

    * Veckans eller Månadens-kap. En viss produkt ni skulle vilja slå ett extra slag för och lyfta fram, gärna till ett tidsbegränsat specialpris.

    * Lite fler Recensora-liknande inlägg om era olika smink/skönhetsprodukter – fast med bilder! Ni har oftast lite nyare (för Sverige) eller udda märken som man blir supersugen på att prova, men är samtidigt osäker på hur de är/färgerna ser ut på riktigt och kanske därför drar sig för att köpa. Så visa lite närmare och mer info där, så skall ni nog se att fler vågar köpa! Inlägget här (http://accessorabloggen.blogspot.com/2011/06/paper-beads.html) är ett bra exempel där Annika visar upp GloMinerals läppglans. Praktiskt för oss som skall näthandla! =)

    * Personligen är jag ett vitamin- & naturboost-freak, och slukar formligen ALLT som t.ex. Juice Beauty, Organic Essence, Apples & Pears och This Works-produkter (ni har inte det senare märket, men kolla gärna in det, de är ÄCKLIGT BRA! ;) ) — Pusha gärna de produkterna i bloggen lite mer och presentera produkterna lite mer ingående! STORTIPS! = beskriv alla nyttigheter och vad de är bra för! Det är lätt att bara gå förbi en produkt när de (måhända självklara, men inte uttalade) vitamin- & antioxidanterna samt deras egenskaper inte står med. Oftast är man på jakt efter sådana produkter, men de försvinner liksom i mängden av alla andra produkter. Lyfter ni fram dem så är det lättare att komma ihåg/inspireras/få den där hungriga "vill-ha"-känslan. Har ni själva provat dem? Bra – berätta om resultaten/känslan!

    * Dagens Outfit är väl inte något man(eh, underteckn) klickar in sig här för att titta på. Jag kommer hit mest för att hitta mer info om olika produkter/nyheter. Fast skall ni showcase:a väskor, accessoarer etc så är det inte hela världen att det blir ett dagens outfit av det hela. Bara det inte blir det enda inlägget; alltså en bild på dagens, ett "puss&kram" och sedan inget mer. Sedan är det i.o.f.s. lite charmigt ibland när ni postar vad som i princip kan kallas för livsstilsinlägg (t.ex. seglingsturer etc). Det har liksom alltid varit Accessora och är en del av detta härliga koncept.

    * Fler bilder på era väskor!!! Ååååh det vore så bra med fler, bättre och mer detaljerade bilder på väskorna, samt också mer info om dem (storlek, fickor & placering av dessa, handtag/avtagbart/remmar etc)... De bilder ni har på Webshoppen är lite intetsägande och oftast inte tillräckligt stora, och visar knappt några andra vinklar. Kan säga att jag själv slog till på Syster Ps Anabel-väska efter att ha sett lite mer om den här på bloggen! Fick en bättre uppfattning om den.

    Summa Summarum att tänka på vad gäller blogginnehåll – ju mer vi får veta om era produkter, desto mer kommer vi att vilja köpa/prova! ;) Tipsa oss gärna med era personliga favoriter och användnings/appliceringstips! När ni introducerar en ny produkt i sortimentet – gör det med lite mer ansträngning än "Nu finns Vaddetnuheter hos Accessora!"...punkt.

    Vad sedan gäller bloggens utseende;
    * Tycker att det är skönt med en enkel, ren och oplottrig blogg där produkterna kommer fram mer än någon vimlig bakgrund. Med det sagt vore det dock mysigt med en ny, lite proffsigare header, gärna något som matchar den riktiga Accessora-loggan! Men fortsätt att knyta an till Accessora-konceptet och färgerna. Det hoppas jag att ni inte går ifrån för det knyter samman Shoppen och Bloggen.

    Woha! Det blev mycket text det... ;) Men hoppas att ni får lite matnyttigt någonstans i.a.f.!

    Ha det så jättebra och tack för en härlig butik, webshop och service!

    SvaraRadera
  13. Jag bara älskar dagens outfit och att ni har varumärken som kanske ingen annan har, då känns det extra lyxigt att handla hos er.
    Vill ha mera collage bilder och inspirations bilder. Annars så tycker jag bloggen är bra som den är.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Jag skulle önska en "veckans vara" med ett bra tillfälligt pris. Även bilder med väskor och smycken med olika outfits så man blir inspirerad och får tips hur de bäst kan användas.

    SvaraRadera
  15. Jag tycker om när ni visar olika kombinationer när det gäller smycken(med olika färger)och kläder, ni inspererar mig:)

    SvaraRadera
  16. Hej!
    jag tycker om bloggen, men skulle gärna se lite mer om ert day to day jobb. Dvs vad som händer på kontoret, hur ni jobbar, vad ni gör och bilder från butiken.

    Mvh sara

    SvaraRadera
  17. Vad jag skulle vilja se förbättras på bloggen är:

    - en snyggare design. Inte plottrigt men snyggare. Den nuvarande är fruktansvärt tråkig och intetsägande.

    - veckans/månadens "måste" ha produkt (gärna med finfin rabatt).

    - sminktips: både bra produkter och hur man lägger make

    - lägg upp foton på hur olika produkter (t ex väskor, sjalar och solglajjor) kan kombineras för en snygg look. Kanske det ni försöker lite i dagens outfit? Men det är i sådana fall inte tydligt och vissa av de fotona är inte av bästa kvalitet.

    - länka till webshoppen så att man direkt kommer till produkten ni skriver om i bloggen. Underlättar shoppingen för oss stressade (eller lata ;))

    SvaraRadera
  18. Mina åsikter kring er blogg.

    Det som kan bli bättre med bloggen.
    - Bloggdesignen: det är bättre med rubriker i färgen svart och gärna snyggare typsnitt till er logga "Accessorabloggen", varför inte låta någon utveckla en vector designlogga till er (så att er Accessora logga ser ut som en designer logga som t.ex. Aqua Di Parma/Hermes, som ni sedan kan använda till er webshop samt blogg?)

    - Inläggen om sminkprodukter: Skulle uppskatta om ni testade sminken och visade resultatet av det, dvs. att ni kanske agerar försökskanin och testar lite produkter så att man ser hur sminket sitter på. :)

    - Dagens outfits: Vore bra om ni hade en systemkamera att fota med när ni väl tar dagens outfits bilderna, för bilderna är suddiga på bloggen och man ser inte riktigt väskorna ordentligt.

    - Recensioner: Jag tycker det finns få recensioner om produkter i er blogg. Det skulle vara riktigt bra om ni kunde ha recensioner av lite dyrare produkter som t.ex. Revitalash, om ni skulle kunna testa och visa före och efter bilder på att produkterna faktiskt fungerar.

    Det som är bra med bloggen.

    - Varierat innehåll: sminkprodukter, hårprodukter, kroppsprodukter, personliga inlägg osv.

    - Bra med personliga blogginlägg.

    Kategorier jag gillar är: smink och kroppsprodukter dvs. när ni visar upp nya produkter i bloggen.

    Kategorier som är skräp: dagens outfits för tillfället tyvärr, eftersom de är alldeles för suddiga. Annars hade nog den kategorin varit min favorit.

    Kort sagt det jag vill se mer av är: recensioner av dyra produkter som Revitalash, bättre dagens outfits bilder som är tagna med systemkamera och att ni testar sminket som ni säljer.

    Mvh
    Anika Hossain

    Min epost är: Anika.dewan@gmail.com

    Jag heter Anika Hossain.

    Adress:
    Storforsplan 1, 12 tr.
    123 47 Stockholm

    SvaraRadera
  19. Vad som är bra med bloggen är att den är detaljfull och med färgrika bilder, vilket gör sig bra till den vita bakgrunden. Bra ihopklippta tips om smink och modedetaljer. Trevligt att ni själva är med på vissa bilder med, vilket gör bloggen mer riktig och djup.

    jessii7@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Hej. vid första anblick är bloggen rätt intetsägande. Nu syftar jag dock främst på designen som känns alldeles för blek och tråkig för att vara inspirerande att bläddra i. Annars är bloggen bra för att visa upp accessorarerna lite ytterligare. Det är kul att tex se halsbandet på för att se hur det hänger runt en hals osv.

    Såg att någon tyckte att ni skulle köpa systemkamera för att ta kort, detta är dock inte nödvändigt. Visst är bilderna lite suddiga men öva mer på att sätta fokus (eller kanske byta bakgrund) så borde det absolut duga med en vanlig digitalkamera!

    Jag skulle kanske vilja se mer bilder, hur ni skulle matcha accessoarerna. Lite inspiration helt enkelt.

    Mail: ellenors_@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Om jag skulle komma med förslag skulle jag först satsa på en roligare design av bloggen, eller kanske en ny header. Sedan tycker jag att ni ska visa upp mer sminkprodukter, dagens makeup (istället eller samtidigt som dagens outfit) nyheter och sådant som säljer bra, inspirera helt enkelt!

    SvaraRadera
  22. Släng inte bara ut produkter med kommentaren(typ, alltså):Det här är jättebra, underförstått köp det här!Nä, testa o.kom med personliga åsikter. Och inget ´´livsstilsbloggande´´,tack (gäsp!).

    SvaraRadera
  23. Jag är gammal trogen kund och har följt blogen sen start.
    Det jag gillar mest är det personliga, när ni visar era favoritprodukter och som ni hade tidigare, intervjuer med designers och grundare av olika märken. Det har ni inte längre vad jag sett, det saknar jag.

    Mvh/Trogen kund,Carina

    SvaraRadera
  24. sminktips vore bra, tex att ni visar nytt smink ni får in och gör en sminkning på någon med den, så att man ser hur det ser ut på, med färger och så. det vore även kul med mer tävlingar då ni lottade ut någon fin grej eller presentkort då och då. det vore även kul om ni gjorde lite inlägg med designers vars produkter ni säljer i butiken, vad de rekommenderar och vad de har för stil m.m. sen tycker jag att det är kul att se hur det ser ut i butiken med skyltningar och bilder på saker och produkter ni säljer. en annan grej kan vara att ni intervjuar kunder i butiken ibland, tar en bild på dem och frågar dem om olika saker typ vad de har köpt, gillar eller tittar på, det vore lite kul. typ "veckans eller dagens kund", en kund som har en speciell eller snygg stil liksom.

    SvaraRadera
  25. Hejsan,

    Jag har faktiskt inte vetat om att Accessora har en egen blogg, så jag har inte någon erfarenhet som kan ge rättvis kritik baserat på det.
    Jag blev glad och intresserad av att delta iaf. då man får ett presentkort.

    Accessora.se har iaf. nitat sig fast som en av det första e-butikerna med skönhet & lite mode. Jag har många gånger tänkt att lägga en order, men har avstått p.g.a. bl.a. fraktavgiften. Har var gång blivit lika besviken när Accessora har sin rea, som visat sig ej gäller e-butiken, utan bara Er fysiska butik i Sthlm.
    Accessora.se har ett trevligt om än lite snävt utbud av varor, men profilen är för mig lite vag ändå.

    SvaraRadera
  26. Jag tycker redan att ni har en bra blandning med allt från nyheter till dagens med accessoarer och kläder. Men jag skulle gärna vilja se mer personliga tips på skönhetsprodukterna och kanske en dagens med "detta smink har jag idag" osv.

    SvaraRadera
  27. Mathilda Davidsson14 augusti 2011 kl. 13:19

    Jag gillar när man får se smyckena och väskorna i en helhet tilsammans med dagens outfit. Därför tycker jag att detta är något som ni borde ha mer av :0) Sedan skulle jag även önska att ni kunde skriva var kläderna är ifrån för det är ofta man fatsnar för något av era plagg... Visa också nyheterna som ramlat in i webshopen, för annars är det lätt att dessa inte uppmärksammas :0)

    SvaraRadera
  28. Lite mer smink-tips; hur man använder era produkter, och att ni inkluderar priserna på produkterna ni presenterar i bloggen.

    SvaraRadera
  29. Jag skulle vilja att ni skrev ännu mer om smink och skönhet och inte lika mycket kläder. Dagens outfit är nog den tråkigaste kategorin. Dessutom är designen lite trist och borde bytas ut. Annars är det en jättebra blogg!
    Mejladress: maja.noren@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Vad jag vill se mer av på bloggen:
    * Era favoritprodukter
    * Dagens sminking där man kan se vilka produkter/färger ni använt
    * Info och bilder och swatches på nya produkter

    SvaraRadera
  31. I min åsikt skulle ni kunna ha lite mer inpirerande inlägg, såsom att sätta ihop kollage över en look där era produkter spelar en roll i hur hela känslan blir. Tror att det skulle kunna vara uppskattat av era läsare, att få se era produkter - både accessoarer och smink - "in action" på något sätt. Lite grann som ni gör med era Outfits!
    Skulle även vilja se lite sminktester och så, bara för att det alltid är roligt att läsa hur produkter av olika slag beter sig.
    Jag älskar "bloggat"-inläggen - just för att man får se grejjerna i användning :)

    Fred och kärlek!
    Sara

    SvaraRadera
  32. Jag läser er blogg flera gånger varje vecka och tycker att ni har en bra blandning. Tycker att det är bra att ni ofta visar hur olika smycken ser ut i sin helhet.

    SvaraRadera
  33. Min email är charlotte_is_here@hotmail.com, glömde skriva det.

    SvaraRadera
  34. Hej! Läser eran blogg nästan varje dag, och jag gillar den, men eftersom jag är mer intresserad av smink än mode vill jag ju såklart att ni ska skriva mer om smink och skönhet! Men jag tycker ändå att ni har en bra blandning mellan smink, kläder, smycken osv... :)

    SvaraRadera
  35. Jag gillar redan bloggen skarpt, som den är..
    Men en liten "förändring"/förbättring jag gärna skulle vilja se är mer recensioner/tester av olika produkter. Sen kanske en liten bättring av blogg designen.
    Men som sagt, annars måste jag säga att jag gillar den mycket!

    MVH
    Zandra

    email: hakansson_zandra@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Jag vill se mer inredning!
    Blev förälskad i Lisbeth Dahl när ni tog in hennes vackra prylar, önskar se mer i den stilen!
    Bilder, tips, allt!

    En annan idé är att låta läsarna styla/sminka sig själva med produkter från er shop och sedan skicka in bilderna. Läsarna kan sedan rösta på sin favorit som vinner något fint.
    (Gissa vad jag skulle önska mig?)

    Just hemdekoration känns ibland så bortglömt-jag har alltid älskat skönhet och att känna mig vacker, men ju äldre jag blir ju viktigare blir det också att omge mig med vackra ting i hemmet. Trivs man hemma skapar den en känsla av välbehag som sitter i! Det är också skönhet, och väl värt att lyftas fram.

    Mvh Mina
    minjaa_@hotmail.com

    SvaraRadera