torsdag, oktober 27, 2011

Garderobsfynd och torrshampoo

Att fynda i sin egen garderob är väl det bästa. Vabbade igår och hade tid att göra en garderbosgenomgång. Hittade den här höstiga Jenny Hellström koftan som jag second hand fyndat för flera år sedan men aldrig använt. Den köpte jag i mysiga butiken Lolux first & second hand (som låg granne med Accessora tidigare men som nu finns på Renstiernas gata 14 på Söder). 

Matchar med orange flätat läderarmband från Mint (ett riktigt kap för 59 kr!) och favoritarmbandet från Syster P.

En ny favoritprodukt är lyxiga Russian Amber Imperial Dry shampoo från Philip B, ett torrshampoo som doftar ljuvligt gott och ger håret lite extra volym. Med tanke på att jag inte tvättat mitt hår sedan i fredags så känns det oerhört fräscht, tack vara denna produkt.
Jag försöker att tvätta mitt hår bara en gång per vecka när det är kallare ute för att det inte ska bli så torrt och sprött. Invid hårrötterna blir håret lite stripigt och då är ett torrshampoo perfekt för att få det fräscht igen. 

Upplagd av Annika. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar