tisdag, januari 31, 2012

Fräknar

Vackra supermodellen Gemma Ward med fräknar

Fråga: Jag har väldigt mycket fräknar, och vet inte vad jag ska göra med dem. Jag är väldigt ljus i hyn, så fräknarna syns väldigt mycket. Jag vet inte om jag ska täcka dem, (ganska svårt) eller hur jag ska göra
för att dom inte ska ta över hela makeupen. Har ni något tips? Finns det något man kan göra för att minska fräknarna på somrarna? //Erika

Hej Erika!
Fräknar som är så fint! Jag skulle satsa på att framhäva dem, gör det till din unika grej, istället för att försöka dölja dem.
Men vill du försöka hålla fräknarna nere så är en effektiv solskyddskräm är ett måste på sommaren.  Befintliga fräknar och pigmentfläckar kan man bleka och minimera med t ex Laser Lightning Serum från Dr Brandt skincare. Du kan även använda en täckande foundation t ex Glominerals protective liquid foundation (en täckande mineralfoundation som även innehåller naturligt solskydd).

Upplagd av Vendela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar