onsdag, januari 04, 2012

Pores no more Pore refiner makes you HOT

God fortsättning kära bloggläsare! Hoppas ert avslut på 2011 var fantastiskt och att ni följer med oss även 2012.

All julmat, sötsaker en masse och så en del julstress på toppen av det har gjort att min hy inte sett rolig ut den senaste tiden. Att man aldrig lär sig. Att moffa i sig ett kilo knäck gör ingen vacker.
Jag slog till på Pores no more Pore refiner från dr Brandt skincare igår. Oh my, varför har jag inte testat den tidigare? Helt fantastisk, nu är jag ju fasen snygg igen!

Jag tog den lätt färgade varianten, HOT (Hint of Tint) gav min vinterbleka hud lite lagom färg. Hint of Tint ser ganska mörk ut i tuben, men eftersom man smörjer ut den väl så passar den och ger en fin nyans åt de flersta hudnyanser (är man väldigt ljus skulle jag dock inte rekommendera den utan då istället köra på den ofärgade varianten).
Så här beskriver Dr Brandt Pore Refiner:

Dr Brandts Pores No More Pore Refiner ger en direkt effekt med mindre porer och mindre glansig hud som resultat. Pore Refiner innehåller microspheres som gömmer porerna och motverkar glansig hy. Den har även en behandlande effekt som reducerar produktionen av sebum, motverkar acne och förbättrar hudens struktur.
Pore Refiner ger inte enbart ett omedelbart resultat, den verkar även på lång sikt och reducerar storleken på hudens porer, balanserar sebumproduktionen och förbättrar hudens struktur.
Pores no more Pore refiner finns även i Hint of Tint, en lätt färgad variant. Passar de flesta hudnyanser (förutom väldigt ljusa).
Fördelar
· Kan användas före och efter make-up för att minska glansig hud och blemmor
· Använd den som en "quick-fix" under dagen för att minska glansig hud i t ex pannan
· Reducerar sebumproduktionen
· Reducerar porstorleken

Man använder med fördel Pores no more Pore Refiner som en utslätande primer innan make-up. Helt klart en ny favorit i min necessär, det är sällan jag blir besviken på Dr Brandt.
 
Några andra favoriter här hemma i mitt badrum är:
Handkräm Rosewater från Crabtree & Evelyn, John Masters Shine On, parfym från Voluspa, hårvård från Philip B (Lovin leave-in conditioner och Detangling toning mist), Garderners handkräm från Crabtree & Evelyn och John Masters Argan Oil.

Upplagd av Annika.

2 kommentarer:

  1. åh måste beställa den! bra med sånna här tips-inlägg, mer sånt!

    SvaraRadera
  2. Annika Accessora5 januari 2012 kl. 11:05

    Hej,
    Vad kul att höra! Då ska vi försöka fixa fler tips!

    SvaraRadera