måndag, mars 12, 2012

Vardagsmake-up

Ah, nu är det vår i luften på riktigt. Sopade gator och trehjuling till dagis, härligt.
Jag är inte så fantasirik när det kommer till vardagsmake-up utan kör på några säkra snabba favoriter:

- Efter hudkräm så lägger jag på Dr Brandt Pores no More pore refiner för att släta ut och minska porerna.
- Sedan gloEye revitalize från gloMinerals under ögonen för att ljusa upp mörka ringar.
- Foundation från gloMinerals.

- Rouge från gloMinerals.
- Lite färg på läpparna med den strora sköna pennan Lip crayon, även den från gloMinerals.
- Carmex mot torra läppar. Borde uppdatera till den i körsbärssmak med Spf 15 nu när solen tittar fram.
- gloPrecision eye pencil för att rama in ögonen.

-Mascara Secret Weapon från Mirénesse.
- På naglarna har jag nästan alltid en ljus nyans till vardags, Fnugs Ballerina är fin och sitter bra.
- Avslutar med några spray av Stay Spray make-up fix från Mimesis. Den gör verkligen skillnad, make-upen ser snygg ut även i slutet av dagen.

Bu! Jag har nog sett ett spöke!
Jag är fortfarande på jakt efter en ny väska. Den här messengerväskan i flätat läder från Frontrow Living är snygg.

Eller hur?

Upplagd av Annika.



2 kommentarer:

  1. Hejsan, angående läppglanspennan från glominerals, vilken pennvässare passar till? Har inte hittat någon tillräckligt stor?
    MVH

    SvaraRadera
  2. Annika Accessora13 mars 2012 kl. 21:42

    Här finns en pennvässare som passar lip crayon:
    http://www.accessora.se/glo-lip-crayon.htm
    (längst ned går den att beställa)

    Hör gärna av dig om du har fler frågor, trevlig kväll :)

    SvaraRadera