lördag, december 29, 2007

Hårvård, kroppsvård och ansiktsvård inför nyårsfesten

Jag tycker nyår är ett lämpligt tillfälle att piffa till sig lite extra. Känna sig som ny inför året som börjar
(ok, så jäkla ny brukar man inte känna sig the day after, men ja, ni förstår tanken..)

Jag gör både hårinpackning, kroppspeeling och lägger ansiktsmask så här dagarna innan nyår. Jag föredrar att peela huden några dagar innan man ska på fest, eftersom peeling kan göra att huden blossar upp lite grann.


Hårvård:

- Philip B's 4 step kit är en storfavorit. Att göra hela behandlingen tar ett tag och jag brukar spara det till när jag vill känna mig lite extra lyxig. Resultatet blir strålande.


Kroppsvård:

- Peeling: har fastnat för RENs Ginger Two Sugar Body Scrub. Den påminner om min favorit för ansiktet, Sukis lemongrass cleanser.

- Lite brun utan sol ger ett fräscht intryck i nyårsdressen. Jag gillar servetter bäst, det blir minst kladd.

- Fukt till kroppen med Huiles & Baumes Body Oil.



Ansiktsvård:

- Sukis lemongrass cleanser använder jag två gånger i veckan. den håller min hud i schack (tyvärr har jag massor av röda små prickar nu när jag varit på semester och inte skött min hud...)

- RENs produkter är svåra att inte gilla. Jag har fastnat för denna energigivande och uppiggande ansiktsmask också!

- Boots No 7, det hypade rynkserumet. Jag är inte riktigt i målgruppen, men jag ser en klar skillnad på de partier där jag har lite små linjer. Ger en otroligt mjuk hud.

- Fukt med Spf är något som B Kamins kan. Nästan alla deras krämer innehåller Spf (solskydd) Hurra!