söndag, december 30, 2007

Nyårsmake-up

Morgondagens make-up kommer se ut så här för min del:



- Jag använder DrBrandts C gel som primer innan jag lägger make-up (när det vankas festligheter, till vardags har jag ofta så bråttom att jag väljer bort primer). C gel tonar och piggar upp samtidigt som huden blir len och slät. Foundation blir lättare att applicera och sitter längre.

- Min hud mår bäst när jag använder mineralfoundation. Både Avanyas och Susan Posnicks mineralfoundations är favoriter. Avanyas puder klarar jag mig inte utan.

- Att först applicera ett krämrouge, låta det torka och sedan applicera puderrouge är ett knep för att få rouge att sitta hela natten. Jelly Pong Pong Supermodel Stain och Susan Posnick ColorMe.




- Jag föredrar gloss framför läppstift, men när jag känner för lite mer färg är det DuWop Shades of Venom i nyansen Larkspur som är favoriten just nu. Extra gloss ovanpå är ett måste på nyår. Riktigt glossigt ska det vara! Imorgon kommer Rosie Janes lip dew, den genomskinliga nyansen Tara Tottergrass användas flitigt.

- Nyår är ett tillfälle att skimra lite extra. Just nu är jag inte alls på humör att skimra, men det kanske ändras tills imorgon? Isåfall är det TINtes underbara shimmering face pearls eller Jelly Pong Pongs magical pearls jag kommer använda.