torsdag, januari 03, 2008

Sökes: den perfekta svarta kjolen


Jag sitter och dammsuger nätet efter den perfekta svarta kjolen. Det är ett plagg som saknas i min garderob.

- Acnes Rubic black. Tyvärr var den inte på Acnes rea som startade idag. 2500 kr är lite pricey även fast den är enormt snygg.
- Gråsvart Minikjol Twenty8Twelve by s.miller.
-Svart pennkjol med knappar från Asos. Snygg, lite längre än jag tänkt mig dock.
- Ballongkjol från La Redoute. Hade den vart helsvart hade jag slagit till!
- Jag tror varenda modeblogg bloggat om den här kjolen från Ellos. Läcker, men jag vill ha en vardagskjol.
- Denimkjol från Luella, halva priset på Shopaholic.

Men ingen av kjolarna känns klockren. Jakten fortsätter.

När jag surfat runt på olika webbshoppar har jag sett att några av de mindre shopparna skriver "för reavaror gäller inget byte eller öppet köp". Aja baja. Enligt konsumentköplagen har kunder alltid bytes- och returrätt i minst 14 dagar, även vid rea.