måndag, april 07, 2008

Svar på smink- och hudvårdsfrågor

Fråga: Jag undrar om man först lägger på foundation och sedan puder?
Är lite smått dålig på att få det bra. /Josefine


Accessora svarar: Det stämmer, först foundation sedan puder.
Rengör ansiktet och smörj in dig med ansiktskräm. Sedan lägger du foundation och följer upp med puder, för att fixera foundationen och för att förhindra att huden blir blank. Personer som har väldigt torr hud kan hoppa över pudret.



Fråga: Det är så att jag har ett problem som jag besväras väldigt mycket av. Jag har väldigt stora och mörka ringar under ögnen. jag använder concealer men tycker inte att det hjälper. Har jag sådana ringar under ögonen för att jag sover dåligt?
Jag brukar sova ca 7-8 timmar på natten. Det är hemskt att ha sådana ringar, jag vill knappt titta på folk. Tackar på förhand :)


Accessora svarar: Detta är den vanligaste fråga både jag och Accessoras make-up artist får. Jag har besvarat frågan tidigare, här hittar du svaret.



Fråga: Hur kan jag sminka mig för att få mer lyster i huden?

Accessora svarar: Jag har provat Aura Cosmetics Beam Supreme senaste månaden och är riktigt nöjd med resultatet! Den ger glöd och lyster åt huden. Här i bloggen kan du läsa mer om vad olika tidningar skriver om produkten.



Fråga: Hur får man till snyggt sotade ögon?

Accessora svarar: Här kan du läsa Accessoras make-up artist Mias tips om hur man får snyggt sotade ögon.



Nu måste jag återgå till det tråkiga administrativa arbetet. Har du frågor om Accessoras produkter, behöver du råd om smink eller hudvård, maila Accessoras kundservice eller Mia!