söndag, september 28, 2008

I min sminkväska

Bänkad framför datorn igen efter en skön släkthelg, med mycket mat, trevligt sällskap och promenader längs vackra Göta kanal.
Jag avskyr att packa mycket när jag reser, främsta anledningen är att jag får så ont i ryggen av att bära tungt. När man bara ska umgås med släkt så behövs det ju inte packas så mycket (de har ju ändå sett ens allra värsta dagar), men några produkter klarar jag mig inte utan:

- Hårpuder från Cake Beauty
- Finishing powder och puderborste från Avanya
- Min rosa Vitry pincett
- Glominerals gloPressed Base, foundation i fast form
- Glominerals rouge i nyansen Sweet
- Revitalash, jag måste ju testa om den verkligen fungerar. Säljbudskapet om att få längre och fylligare fransar är alltför lockande för att motstå!
- gloBrightener Highlight från Glominerals. Jag har tidigare använt YSL's klassiska Touche Eclat, men till min lycka så är den här concealern lika effektiv - och den innehåller inte skadlig mineralolja, som YSL's gör! Hurra!

Sminkväskan just nu kommer från Pia & Pio.

Nej, nu är det biodags, Patrik 1,5 ska vara bra har jag hört!

2 kommentarer:

  1. Innehåller Glo minerqals läppglans glitter?

    SvaraRadera
  2. > anonym, några av läppglansen innehåller glitter:

    - av gloGloss har nyanserna Rose gold och Mango glitter

    - av Glominerals liquid lips så har Flirt glitter i sig och Romance har lätt skimmer

    Hör gärna av dig igen om du undrar något annat!

    SvaraRadera