fredag, maj 28, 2010

Glominerals pressed base

En bloggläsare bad om att få se nyanserna på Glominerals pressed base fotade eftersom man ser färgerna bättre, så här kommer de!


GOLDEN. Från vänster: golden light, golden medium, golden dark. Golden är varm passar dig med gul till olivfärgad underton.




HONEY. Från vänster: Honey light, Honey medium, Honey dark. Honey är varm och passar dig med gul till olivfärgad underton. En mörkare skala än Golden.




NATURAL. Från vänster: natural fair, natural light, natural medium, natural dark. Natural är neutral och passar dig med persiko till gula undertoner. För ljus till medium hudton.




BEIGE. Från vänster: Beige light, Beige medium, Beige dark. Beige är kall och passar dig med persiko till rosa undertoner.

Jag har försökt ta bilderna så lika varandra som möjligt för att det ska vara enkelt att jämföra, men tänk på att ljuset ändå kan bli lite annorlunda + att inställningar på datorskärmen påverkar hur bilder uppfattas.
Om jag skulle välja nyans till min arm så är det Natural dark eller möjligtvis Golden dark som passar bäst. Till ansiktet använder jag dock Natural medium (eller Natural i gloProtective liquid foundation).

Säg gärna till om det är någon annan produkt du vill ha en närmare titt på, så fixar vi det.
Om du fortfarande känner dig osäker i ditt val av foundation, så kom gärna förbi Accessoras butik, Flemiggatan 107 i Stockholm för att testa nyaserna.

Swatches finns även på:
Glominerals flytande foundation gloProtective Liquid Foundation
Läppstift gloLipstick
Rouge gloBlush
Lipgloss gloGloss
Ögonskugga gloEyeshadow
Läppenna gloRoyal lip crayon
Eyeliner gloCream eyeliner
Ögonpenna gloPrecision eyepencil

7 kommentarer:

  1. Suveränt bra, tack!

    SvaraRadera
  2. Men super gulliga människa tack för att du gjorde det!=)) mycket nöjd

    mvh annah.

    SvaraRadera
  3. Annika Accessora31 maj 2010 kl. 15:12

    Hej Annah! Tack och hoppas att det hjälper i valet! :)

    SvaraRadera
  4. Om jag har natural light på vintern vad tror du då jag ska ha för färg på sommaren? Jag undrar om inte natural dark blir för ljus..? Tyvärr bor jag inte i Stockholm så kan inte komma och prova hos er på plats.
    Glominerals är verkligen fantastiskt bra!

    SvaraRadera
  5. Annika Accessora3 juni 2010 kl. 11:25

    Hej Anonym!
    Du kan beställa foundationprover på den flytande foundationen från oss så ser du bättre vilken nyans som passar.

    Natural dark är ganska mörk, men det beror såklart på hur brun du blir. Jag blir väldigt brun på sommaren och jag går bara upp en nyans.

    SvaraRadera
  6. Tack för ditt svar! Vilken bra service då ska jag beställa prover. Mvh sara

    SvaraRadera
  7. vad bra att du la ut färgarna, mycket lättare att se då!

    SvaraRadera