lördag, januari 15, 2011

"GloMinerals Pressed base är helt jävla genialisk"

Jag upptäckte genom en läkning till Accessora en (för mig) ny, utmärkt beautyblogg idag. Finslipad är fylld av nyttig skönhetsinformation.

Finslipad är som många andra förtjust i gloPressed base och skriver så här om produkten:

"Det är så här att min foundation sjunger på sista versen. Äsh, det är väl inget. Men jo, för GloMinerals Pressed base är helt jävla genialisk, men (ja det är ju lika bra jag säger det) alldeles för dyr för en frilansbudget. Åh så många lovord det här pressade mineralunderlaget fått i beautybloggosfären, och jag stämmer in i sången. Det enda som liksom är dåligt med gloPressed Base är att den tar slut.

Glo är inte heltäckande på ett matt och hårdsminkat sätt, snarare mer lätt- till halv-täckande beroende på hur mycket man borstar på. Den går på enkelt, jämnar till hudtonen och slätar ut ytan på ett nästan magiskt sätt - så att till och med ytliga linjer och sådana där "rynkor" som vi inbillar oss att vi har men som egentligen inte finns luras bort från ögat. Den döljer kanske inte de allra rödaste finnarna, men vi behöver egentligen inte heller gå loss med täckstift, för Glo snyggar till huden så att den ser så där dämpad, naturlig och hälsosamt jämn ut.

För att bre på ännu mer så är gloPressed det första underlaget (ever!) som jag testat som inte framhäver torra partier - ja, jag sa INTE. Dessutom är hudtons-utbudet bra (själv använder jag beige - light som varken går för mycket åt rosa eller gult utan bara är härligt neutral - det är ju skitsvårt att hitta tycker jag).

Jag är egentligen ambivalent till smink för över 400 spänn, när det liksom finns så oändligt mycket där ute. Det måste ju finnas en billigare jämlike någonstans? Tycker du däremot om att spendera extra på skönhet så är den här älsklingen värd varenda krona. 439 spänn hos tjejerna på Accessora.

•TÄNK PÅ gloPressed base kan innehålla Bismuth Oxychloride. Ingrediensen använts ofta i mineralsmink på grund av sin skimmrande och fina pudertextur som binder till huden speciellt bra, vilket gör att mineralsmink med Bismuth Oxychloride sitter längre. Dock kan ämnet vara hudretande för vissa. Åh andra sidan innehåller gloPressed omkring 1 % Bismuth Oxychloride, vilket innebär att risken för irritation är minimal."



Tipsa mig gärna om andra bra bloggar!


Upplagd av Annika

2 kommentarer:

  1. Har tyvärr inga tips, men uppskattar era länktips!

    SvaraRadera
  2. Kul att du uppskattar tipsen, det är svårt att hitta bra bloggar, speciellt smink och skönhetsbloggar.

    SvaraRadera